BECA BACH - Fundación SALVAT

La BECA BACH, creada al 2014 per la Fundació BZM amb el mecenatge de Laboratoris SALVAT, té la voluntat de potenciar la formació i la promoció dels joves cantants solistes a l’entorn de la música vocal de J.S. Bach, centrant l’activitat en les cantates per solistes. La Fundació té la voluntat de becar quatres solistes anualment, (Soprano, Contralt-Contratenor, Tenor i Baríton-Baix).

La beca consta d’una dotació econòmica de 2.000 euros anuals, aportació que finança íntegrament la Fundación SALVAT, lligada a la realització d’un mínim de tres concerts al llarg de 2020. Tant la Fundació BZM com la Fundació SALVAT, es comprometen a fer-ne la difusió adient i és per això que, primordialment, considerem la BECA BACH-Fundació SALVAT com una plataforma de promoció i visibilitat pels nous talents del cant.

La BECA BACH-Fundación SALVAT ofereix també formació i col·laboració amb reconeguts músics professionals. Els darrers anys ha comptat amb la presència del contratenor Carlos Mena, la soprano Katharine Fuge, el baríton Stephan MacLeod, el tenor Benjamin Bruns, el baríton Jan Van der Crabbe, el flautista Michel Brun y la soprano Miriam Feuersinger. Aquest 2020 tindrem el privilegi de treballar amb Alex Ashworth qui realitzarà una masterclass exclusiva per als becats. Així mateix, tots els concerts seran acompanyats per el BZM  Ensemble, formada per músics amb una sòlida trajectòria dins el món de la interpretació amb instruments barrocs i criteris històrics.

La beca es desenvoluparà al llarg de tot l’any 2020 en les següents activitats:

MARÇ 2020
Festival: Obertura Spring Festival, 21 de març

Ich steh mit einem Fuß im Grabe BWV 156
Sehet, wir gehn hinauf gen Jerusalem BWV 159
Cantates per a solistes (només àries)
Alex Ashworth, convidat BZM
Recinte Modernista de Sant Pau
Sala Domènech i Montaner

ABRIL 2020
Concert de Diumenge de Rams en Montserrat, 5 abril

Collegium i solistes BECA BACH-Fundación SALVAT
(Programa a determinar)

JULIOL 2020
2 de juliol a L'Auditori (Sala 2)

Concert inaugural Festival Bachcelona
Wer nur den lieben Gott läßt walten BWV 93

AGOST 2020
2 concerts al Festival FEMAP (del 6 al 16 d’agost)
(Data exacta, llocs i programa a determinar a determinar)

Els perceptors de la BECA BACH-Fundación SALVAT hauran de tenir la disponibilitat per participar en totes les activitats programades durant els 2020 descrites anteriorment i els 2 assajos previs (un amb pianista correpetidor i l’altre amb el BZM Ensemble), les dates dels quals es pactaran amb els becats.

En el cas que alguna de les cantates no tingui ària per alguna de les veus solistes, s’afegirà l’ària d’alguna altra obra, per tal que tots els becats tinguin un paper destacat en cadascun dels concerts programats.

Bases

Actualment i fins al 23 d’octubre està obert el període d’inscripció per a participar a la BECA BACH - Fundación Salvat 2020.

BASES BECA BACH (PDF)

Formulari d’inscripció